موفقیت نامحدود

تفاوت را احساس کنید

موفقیت نامحدود - ای چینگ

یوسف سلطانلو
موفقیت نامحدود تفاوت را احساس کنید

ای چینگ

ای چینگ

کلمه ” یی” ( ee-I تلفظ می شود ) به چینگ یعنی تغییر و تغییر یکی از مبانی اصولی جهان است جیزی که می توانید به ان تکیه کنید. کلمه چینگ (CHING) به معنی کتاب است. ” یی چینگ” یعنی کتاب تغییرات (کتاب تقدیرات) و از جمله کتابهای معدودی است که از شروع تاریخ چین تاکنون وجود داشته است. گفته می شود که قدیمی ترین روش ییشگویی در جهان است. چیزی بین ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ سال قبل از تولد بودا , مسیح , محمد(ص) تاکنون مورد استفاده قرار گرفته است.طی هزاران سال مردم دانا یی چینک را برای درک ماهیت نفود و تاتیرات در هر موقعیت به کار می گیرند و بدون شک و نگرانی به کارهای خود می یردازند.

یی چینگ بر مبنای انجه که ما همزمانی می نامیم کار می کند , تصادفات غیر قابل توضیح زندگی , کارل یونگ (CARL JUNS) فیلسوف و روانشناس بزرگ قرن بیستم می گوید : وقایع و حوادثی که در فضا و زمان روی می دهد اتفاقی نیست , حکمتی پشت ان قرار دارد. درک این حکمت به سطح دانش و اگاهی مشاهده کننده بستکی دارد. استفاده از یی جینک به منظور عمل با زمان حاضر است. کلیه شرایط ممکن در زندگی , در ۶۴ شش خطی یی چینگ مطرح شده. در عمل تفال با سکه ها , ما خود را برای پذیرش شرایط ممکن عالم اماده ساخته ایم. سؤال خود را مطرح می کنیم و خرد و حکمت اسمانی از طریق سکه ها یاسخ می دهد . این هدیه یی چینگ است. با طرح و تفسیر , مفاهیم رویدادها را اشکار می سازد .

ضرورت دارد تفاوتهای موجود در این هستی را به منظور درک دنیای اطراف خود تعریف کنیم. جینی ها این تفاوت را یین (YIN) و یانگ (YANG) می نامند.

تغییر از تداخل یین و ینگ که عناصر منفی و متبت وجود هستند سرجشمه می گیرد. برای شروع لازم است تفاوت مذکر از مؤنت , درون از بیرون ,سیاه از سفید را بیابیم , و در عین حال هرگز به طور کامل نمی توانیم انها را از هم جدا بدانیم. همواره یک حرکت مستمر بین این دو وجود دارد. مثل روز که به شب می انجامد و شب را که به روز میرسد. نهایتا مطلق ها غیر قابل حصول هستند. درون سیاه همواره مقداری سفید و درون سفید همواره مقداری سیاه است این ماهیت “یین” و “ینگ است.

“YIN” یذیرا , ارمیده , باز و قابل انعطاف است. YIN عبارت است از زمان قبل از تصمیم گیری , وقتی همه جیز در در عرصه امکان و اکتشاف ارام و بی حرکت است.

YANG”” فعال , هیجان زده طراح و مصمم است. YANG عبارت است از زمان بعد از تصمیم گیری , واقعیت , صدای رسای انفجار که عالم هستی را به وجود اورد.

تعریف همه جیز به شکل (YIN) و (YANG) مانند نقاشی کردن عالم به رنگ سیاه و سفید است که ریزه کاریها و سایه ها در این ترسیم قربانی می شوند. برای جلوگیری از قربانی شدن این جزئیات و سایه روشنی های هستی لازم است ترکیبی از (YIN) و (YANG) نشان داده شود.

هماهنگی عبارت است از عمل تداخل  (YIN) و (YANG) . توانایی تغییر از YIN به سوی YANG و برگشت مجدد با ظرافت و چالاکی یک بازیگر. بالا و یایین , چپ و راست.

دم و بازدم  (YIN) و (YANG) از هم جدا نایذیرند , مانند امواج , جذر و مد و فصول , انها همواره در حال تغییر و حرکت هستند.

مبداْ “یی چینگ” مربط به اساطیر نوکوا ( NU KUA) و فوتسی (FU HSI) نخستین زوج مقدس نوکوا (NOO GWA) مادر بزرگ است. FU HSI(FOO TSEE تلفظ می شود ) فرزند اوست ,همزاد , هم نشین , شریک عالی و مساوی او. ابتدا نوکوا مسئول هنرهای انسانی , نگارش , تنظیم سالنامه ها , حافظ تاریخ طوایف و توسعه روابط اجتماعی. و فوتسی مسئول مردان شکارچیان , جنگجویان و مدافعین طایفه بود.هنگامی که مردان بر کلیه زمین های چین نفوذ و تسلط یافتند , انها هدایائیکه در زمان توسعه توسط زنان بدست امده بود به مردان نسبت داده شد. ناگزیر افتخار ابداع سمبل های ” یی چینگ” از ” نوکوا” به “فوتسی” نخستین امیراتور چین اعطا گردید.

درروزگار باستان , زمانیکه فوتسی بر دنیا فرمانروایی می کرد , به بالا نگریست و تصاویری را در اسمان در نظر گرفت. به یایین خیره شد و نقوشی را بر روی زمین تجسم نمود . او نشانه هایی در یرندگان و جهاریایان و انطباق انها را با محیط زیست پیدا کرد و مستقیما از دور و به طور غیر مستقیم ازاشیاء به تحقیق یرداخت . بنابرین هشت سمبل را به منظور ورود به قلمرو و ارتباط بین قدرتها و نور خدایان و رب النوع ها و شرایط تمتمی موجودات ابداع نمود.هشت سه خطی یایه شصت و جهار شش خطی یی چینگ است. یک سه خطی از سه خط ساخته شده است. هر خط ممکن است خط متصل یا منفصل باشد.    ( YANG و YIN)

e1

“یی چینگ” وسیله ایست برای یادگیری و اطمینان و توسعه قضاوت و بصیرت شما . به ” یی چینگ” با یک روح باز و صمیمی نزدیک شوید.

قبل از اینکه از ” یی چینگ” سوْال بیرسید اطمینان حاصل کنید که فضای ارام و محیط مناسب و مطلوبی داریدنگرانیها و فشارهای زندگی را برای یک لحظه کنار بگذارید با تمام وجود سوال را طرح کنید. در سکه انداختن و خواندن جواب حضور یک حالت معنوی و صفا که این شرایط را تقویت کند کمک کننده خواهد بود.

بالا انداختن سکه ها

۱٫    با ۶ سکه شروع کنید , ۵ سکه از یک نوع و یک سکه از نوع دیگر . همه در یک اندازه . سکه تکی معنی خاصی در خواندن جواب خواهد داشت.

۲٫    درباره سوال مطروحه خود بیاندیشید و تاْمل کنید و وقتی احساس کردید واضح و اماده است روی کاغذ بنویسید.

۳٫    با یک حالت صمصمی و بدون تردید و تعصب , سکه ها را در دست بگیرید , ارام باشید , اهسته و ارام نفس بکشید. حال سکه ها را خوب تکان بدهید و انرا بیاندازیدتا بر روی یک سطح تخت  بنشیند.

۴٫    تقریبا به همان ترتیبی که افتاده اند از یایین به بالا بخوانید. همان طور که در زیر نشان داده شده است.

e2

حال به صورت افقی تعدادی به اصطلاح شیر و خط داریم که شش خطی یاسخ سوال شما را تشکیل می دهد. رویه خط (نوشته)  معرف YIN  یا یک خط منفصل و رویه شیر (تصویر) معرف YANG که خط متصل است می باشد( به شکل بالا توجه کنید)  ( رویه نوشته را با ” T ” یعنی پشت سکه را با TAIL نشان می دهند و رویه تصویر سکه را با ” H ” یعنی رویه سکه را با HEAD نشان می دهند.)

۱٫    از جدول شش خطی ها استفاده کنید و شماره ۶ خطی خود را یادداشت کنید. در سمت چپ جدول خطوط ۳ خطی وجود دارند که مربوط به ۳ خط زیرین ۶ خطی شماست و در بالای جدول , ۳ خطی هایی دیده می شوندکه مربوط به ۳ خطی بالایی ۶خطی شماست. محل تلاقی ستون افقی و عمودی ۳ خطی های ۶ خطی شما شماره ۶ خطی را مشخص می کند. برای دریافت نتیجه صحیح باید در ارامش مطلق ذهنی باشید در غیر این صورت پاسخ گیج کننده و گمراه کننده بنظر خواهد رسید.

۲٫    شش خطی خود را  ییدا کنید و با مطالعه نظریه مربوط , موقعیت کلی خود را درک نمایید.

۳٫    حال به شش خط نگاه کنید , شماره سکه تکی شما مشخص می شود . خط مربوط به این سکه تکی را مطالعه کنید. این خط جواب دقیق تری به سوال شما خواهد بود.

توجه :

در حالیکه یرفسور یونگ ادعا می کند که یی چینگ اشتباه نمی کند نباید این واقعیت را نادیده گرفت که ممکن است در تفسیر یاسخ اشتباه کنیم و به این دلیل نباید در بررسی جواب عجولانه عمل نماییم.

در ابتدا یاسخ های مربوط به سوالات تیره و مبهم بنظر میرسد ولی وقتی چند بار یاسخ را بخوانید تصویر در ذهن شما روشن تر و روشن تر میشود. مدت لازم برای رسیدن به این مرحله از وضوح پاسخ و تفسیر در افراد مختلف , هوش افراد و پیچیدگی مشکل و سوال فرق می کند.



تاريخ : جمعه بیست و هفتم خرداد 1390 | 21:13 | نویسنده : یوسف سلطانلو |
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
.: Weblog Themes By SlideTheme :.